keylogger software email continue reading Ekran izleme programları Best keylogger software free Telefonla yer belirleme Telefon nerde oldugunu bulma Golden Iphone 4s telefon takip programı visit web page Turkcell telefondan yer tespiti Free keylogger Keylogger Keylogger pentru Keylogger download Cep numarasından yer tespit etme programı indir Volvox keylogger Bilgisayarı takip Keylogger türkçe karakter Telecharger keylogger Windows keylogger tespit check this out Family Pc kontrol Telefon uzaktan Windows için keylogger Skype de Android telefon takip etme programı Casus Descargar keylogger Beyond keylogger nasıl kaldırılır see more Micro keylogger windows 8 continue reading Iphone altın takip programı click at this page iphone spy como localizar a una persona por medio del celular telcel undetectable keylogger 2017

A free template from Joomlashack

A free template from Joomlashack



Anasayfa arrow Araştırmalar arrow İşte renklerin dünyası ve şirketlerin bunu nasıl kullandıkları...
İşte renklerin dünyası ve şirketlerin bunu nasıl kullandıkları... Yazdır E-Posta
Yazan ddddd   
Wednesday, 26 November 2008

 

İşte renklerin dünyası ve şirketlerin bunu nasıl kullandıkları...


Renkler; görerek algılamanın önemli bir unsurudur.Yaşamın çeşitli gelişmişlik düzeyindeki canlılara önemli bilgiler verir. Doıa, insan ve yaratılan ürünlerden yansımayla tanımlanan renk, düşünsel ve duygusal etkileşime yol açar.

Bu etkileşimin yaıamın her alanındaki yansımalarını her gün bizzat yaşayarak hissetmekteyiz. Evde, ofiste, yemek yerken, alııveriı yaparken, kısacası günlük hayatın her saniyesinde!
Gününüzün ne kadarını evinizin dışında geçirdiıinizi bir düıünün. Mesela ofiste bütün gün gördüıünüz renkleri veya iı çıkııı yemek yerken gözünüze çarpanları şöyle bir aklınızdan geçirin. Renklerin mimarlar tarafından bizde bırakmaları amaçlanan etkilere göre kullanıldıklarını eminim hepimiz düşünmüşüzdür.

Renklerin fonksiyonlarının mimarları çok yakından ilgilendirdiıi ve tasarımlarında bunun ne kadar birebir etken olduıu bir gerçektir. Eıer gününüzün yarısından çoğunu geçirdiğiniz ofisinizi renklendirmeyi düşünüyorsanız, bunu yapmadan önce renk uzmanlarının ve mimarların bu konudaki bilgilerini ve kabul edilmiş gerçekleri öırenmeden iıe girişmeyin ve önerilerimize kulak verin diyoruz.

Önce renkleri ve etkilerini sıralayalım, sonra da kullanımlarına değinelim istiyoruz. Bunun için de bilimsel bir araştırmadan yola çıkarak söze başlamak istiyoruz.

Bir sanat müzesinde renklerle ilgili yapılan bir araştırmada; duvarın rengi beyaz olduğunda insanların müze içinde çok daha fazla zaman geçirdikleri, kahverengi olduğunda ise çok daha hızlı hareket edip, daha az dolaşarak bir an önce müzeyi terk ettikleri görülmüş. Şimdi sözü daha fazla dolaştırmadan; gelelim bu bilginin nasıl kullanıldığına!
 
KAHVERENGi
Bu gerçeği dünyanın bir çok farklı yerinde benzeri deneylerle ispatlayan renk uzmanları, kahverengiyi fast food restoranlarında ideal renk olarak seçmişler. O nedenle dünyanın her yerindeki fast food restoranlarında sandalyeler ve masalar kahverengi, duvarları ise kahverengi, pembe, şampanya rengi karışımıdır. Çabuk yiyin ve Çabuk gidin! mesajı vermek üzere tüm firmalar bu renkleri kullanırlar. Eğer sizin de ofisinizde insanların çok fazla vakit harcamalarını istemediıiniz bir bölüm varsa, kahverengi ve tonlarında boyayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kahverenginin toprak tonlarında bir renk olmasından dolayı resmiyetten uzak, rahat ve teklifsiz hissettirdiği ve insanların kendilerini daha güvende hissederek açılmalarını sağladığı da dünyaca kabul edilmiş bir gerçektir. Örneğin gazetecilerin bir çoğunun röportaja giderken mutlaka kahverengi ve tonlarında giyinmeleri (tabi renklerle ilgilenen ve etkilerini bilen gazetecilerden söz ediyoruz) tamaamen karşısındaki insanın güvenini kazanarak doğru cevaplar almak ve açılmasını sağlamaktır.

Gelelim KIRMIZI'YA
Kırmızı kesinlikle iştah açmasıyla bilinen bir renktir. Dünyadaki çok tanınan ve en çok tüketilen gıdaları üreten firmaları düşünün. Hepsinin logosunun kırmızı olduğunu farkedeceksiniz. Coca Cola, Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken, Mc Donalds, Ülker, Arby's... Örnekleri çoğaltabiliriz. Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır. Zaten iştah açması da bu nedenledir ancak bunun baıka etkileri de vardır. Örneğin saldırganlığı ve öfkeyi de artırır. ıspanya'daki boğa güreşlerini ve sallanan kırmızı bezleri hatırlatmamız yeterli olacaktır sanıyoruz ki. Bu nedenle de kırmızı, ofislerde çok fazla tercih edilmeyen bir renktir.

YEŞİL'e baktığımızda ise
Güven duygusunu görüyoruz. Bankaların bu nedenle en çok tercih ettikleri 2 renkten biri yeşildir. Ülkemizdeki bankaların logolarını bir düşünün. Yarısından fazlasının yeşil olduıunu fark edeceksiniz. Osmanlı Bankası, Garanti Bankası, Kentbank, şekerbank, Vakıflar Bankası şimdilik aklımıza gelenler. Eğer güven telkin etmek istiyorsanız ofisinizi yeşille veya tonlarıyla renklendirebilir veya yeşil dekorasyon malzemeleri kullanabilirsiniz.
Yatak odası için de oldukça rahatlık ve huzur verici bir renktir. Doğayı çağrıştırdığından olsa gerek çok sakinleştirici bir etkiye de sahiptir. Bu nedenle olsa gerek neredeyse tüm hastaneler gerek iç dizaynlarında gerek doktorların üniformalarında ve ameliyathanelerde yeıili tercih ederler.

Bunun yanı sıra bir diğer etkisi de yaratıcılığı canlandırmasıdır. Eıer ofisinizde yaratıcılığınızı canlandıracak bir mekana ihtiyacınız varsa bir miktar da olsa yeşil kullanmayı ihmal etmeyin bizce.

Asil renk SıYAH
Bir çok insandan siyahın her zaman çok asil ve mağrur olduğuna dair fikirlerini duyarız. Genel kanı da bu yöndedir ve çoıu zaman doğrudur. Çünkü renk biliminde siyah gücü ve tutkuyu temsil eder. Aynı zamanda hırsın da bir ifadesidir. Bu nedenle tüm makam arabaları veya güç simgesi olan araçlar siyahtır. Güçlü ve hırslı birçok duygunun da temsilcisi siyahtır. Fonda kullanıldııında karamsarlığı ifade eder. Aynı zamanda matemi de simgelediğinden karamsarlığın yanı sıra üzüntü çağrıştırır. Ancak ışığı yok ettiği için dikkati dağıtacak unsurların algıyı daııtmasını en aza indiren ve dolayısıyla konsantrasyon sağlamakta kolaylığıyla da bilinen bir renktir. Bazı ünlü düşünürlerin veya sanatçıların, ışıksız, karanlık bir odaya girerek konsantre oldukları söylenir.

MAVİ sakinleştirir
Mavinin her zaman huzur ve dinginlik verdiği söylenir. Doğrudur da... Çünkü kanın akışını yavaşlatır. Bu nedenle de oldukça sakinleştirir. Çocuk odalarında turunucu veya sarı gibi uyarıcı renkler yerine mavi kullanıldığında çocukların yaramazlıklarının azaldııı ve daha sakinleıtikleri gözlenmiıtir.
Ayrıca kırmızının aksine mavi yeme içgüdüsünü de engelleyen bir renk olduıundan yemek firmaları maviyi pek tercih etmezler. Hatta eıer diyetteyseniz mavi tabaklarda yemeniz de batıda diyetisyenler tarafından en çok önerilen yollardan birisidir. Bu nedenle yemek odanızı maviye boyamanız pek tavsiye edilmez. Tabi eğer zayıflamak istemiyorsanız. Amacınıza baılı olarak maviyi tercih de edebilirsiniz elbette. Ayrıca mavinin çok önemli bir diıer özelliıi de uzaktan çok net fark edilebilmesidir. Bu nedenle eğer ofisinizde herkesin uzaktan bile olsa hemen fark etmesini istediıiniz bölümler varsa mutlaka mavi kullanmalısınız. Yakından kırmızı çok daha dikkat çekicidir evet, ancak uzaktan o kadar da fark edilmez ancak mavi kendini hemen gösterecektir.

Otorite rengi LACıVERT
Lacivert sonsuzluıu, otoriteyi ve verimliliıi çaırııtırır. Tüm dünyada üst düzey toplantılarda veya uluslararası toplantılarda hemen hemen bütün devlet baıkanlarının lacivert giymesi de bu nedenledir. O kadar uzağa gitmeye bile gerek yok aslında. Üst düzey yöneticilerin neredeyse hepsi, hatta iş görüşmelerine gelen adaylar sırf bu nedenle çoğu zaman lacivert kullanırlar. Ayrıca yeşili anlatırken bankaların en çok tercih ettikleri iki renkten biri olduğunu belirtmiştik. Diıer renk ise tahmin edilebileceıi gibi laciverttir. Yukarıda saydığımız bankaların dışında kalan bankaları düşündüğümüzde, onların da renklerinin lacivert veya mavi olduğunu görebiliriz. Ayrıca yeşil ve mavi sağlamlığı da simgelerler. Bu nedenle ofislerinizde veya çalışanlarınızın kıyafetlerinde lacivert bulunmasına özen göstermenizi tavsiye ederiz.

PORTAKAL RENGİ'nin rahatlığı
Portakal rengi insanların algısını en çok ve en kolay etkileyen renklerden biridir. Kısacası eıer bir ıeyin her kesimden insanın dikkatini çekmesini ve tüm insanlara sıcak gelmesini istiyorsanız turuncuya boyayabilirsiniz. Eğer bu bir kapıysa insanlar o kapıdan içeri rahat girebileceklerini ve kabul edileceklerini hissederler.

Tamamen fonksiyona baılı olarak seçilecek renklerden bir turuncu....
Ayrıca portakal rengi, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir. Eıer bir arada durduğunda olduğundan çok daha fazla sayıda ve sık görülmesini istediğiniz dekorasyon ögeleri varsa kesinlikle onları turuncu seçmelisiniz.

Ciddiyetin rengi GRİ
Gri dediıinizde veya gri bir yere girdiıinizde neler hissettiğiniz düşünün. Gri kesinlikle diplomatik ve ağır bir renktir. Hareketleri yavaşlatır, enerjiyi düşürür, kesinlikle aşırlığı ve ciddiyeti temsil eder. Ayrrıca yaratıcılığı da öldürdüğü bilinen gerçekler arasındadır. Bu nedenle yaratıcılııın çok da gerekli olmadığı resmi dairelerde her yer griye boyalıdır ve çoıu ofis malzemesi de gridir. Eğer yaratıcılık gerektirmeyen ve insanların çok da düşünmeden iş yapmalarını istiyorsanız gri uygun bir renktir. Ayrıca diplomatik görüntüyü de en net veren renk olduıunu söyleyebiliriz. Ancak eğer bunun tam tersi bir etki istiyorsanız ofisinizde griden kesinlikle kaçının. Bir de eğer insanların çok yavaş ve ağır hareket etmelerimi istediğiniz bir bölge varsa orada da gri kullanmanız istediğiniz etkiyi sağlayacaktır.

Geçiciliıin simgesi SARI
Sarı renk tamamen geçiciliıin ve dikkat çekiciliıin ifadesidir. Trafik lambalarını düşünün. Sarı renk bir süre sonra bitecek olan bir süreci gösterir. Ayrıca dünyanın tüm ülkelerindeki taksiler sarı renktedir. Yolda çok rahat görülebilsin, diıer otomobillerden kolayca ayırd edilebilsin ve geçici oldukları da vurgulansın diye.
Ayrıca yol çizgilerinin de artık beyaz deıil sarı olmasındaki sebep de sarının dikkat çekici bir renk olmasından kaynaklanır. Çünkü tahminlerin aksine sarı beyazdan daha göz alıcı bir renktir.
Ofiste kullanılacak renk tercihlerine geri dönecek olursak, eıer bir yerde insanların hızlı geçiılerini ve çok kalmamalarını sağlamak ve tempoyu artırmak istiyorsanız kesinlikle renginiz sarı olmalı. Tabi eğer çocuk odasını sarıya boyarsanız, bu durumda küçük afacanın adrenalin ve yaramazlık düzeyindeki artııa da çok ıaıırmamanızı söyleyebiliriz.

Temiz BEYAZ
Deterjan reklamlarından, temizlik ürünlerine kadar, temizliği simgeleyen tüm ürünlerin beyaz kullandıklarını belirtmemiz sizi ne kadar şaşırtır bilemiyoruz. Eminiz ki hepinizin aklına beyaz deyince gelen ilk kelimeler, "Temizlik, ferahlık, hijyen" gibi kelimeler oluyordur. Bu dünyanın hemen her yerinde böyledir. Bu nedenle eğer bir eczaneniz, temizlik malzemeleri ıirketiniz varsa kesinlikle içinde ve dışında beyaz kullanmalısınız. Ayrıca saılık simgesi de olduıundan, hastaneleri ve ilaç firmalarını da bu gruba dahil edebiliriz. Bunun yanında beyazın çok güçlü bir psikolojik etkisi daha vardır ki o da istikrarı, devamlılığı temsil etmesidir. Beyaz elbiseler sizin temiz, dürüst ve istikrarlı olduğunuz imajını yaratır. Aynı etkiyi ofis mobilyalarınızla ve dekorasyonunuzla da yaraabilirsiniz. Ayrıca gözünüzü dinlendirecek beyaz bir yer bulunması da neredeyse tüm mimarlar tarafından tavsiye edilen bir kullanım.
 
Feng Shui bulunduıumuz ortamda (bu iç ya da dıı mekan olabilir) uyum içinde yaıama bilimidir ve bu uyumu sağlamak için de her ortam için deıiıik teknikler kullanılır. Sözlük anlamı "rüzgar" ve "su" dur. Rüzgar ve su, doğayı etkileyen iki akıcı elementtir.

 

Son Güncelleme ( Thursday, 11 February 2010 )
 
< Önceki   Sonraki >